Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Przedmiot działalności i kompetencje

Przedmiotem działalności poradni jest:

  1. diagnozowanie dzieci i młodzieży w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży, wyjaśnienia mechanizmów ich funkcjonowania oraz wskazanie sposobu rozwiązania problemu;
  2. prowadzenie terapii dzieci i młodzieży oraz ich rodzin;
  3. udzielanie wsparcia dzieciom i młodzieży wymagającym pomocy psychologiczno-pedagogicznej lub pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniu kształcenia i kariery zawodowej;
  4. udzielanie pomocy rodzicom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży, a także w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych;
  5. udzielanie nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych i specjalistom pomocy w:
    1. rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży, w tym w rozpoznawaniu ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się u uczniów klas I-III szkoły podstawowej,
    2. planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego,
    3. rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień uczniów;
  6. współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami w udzielaniu i organizowaniu przez przedszkola, szkoły i placówki pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz opracowywaniu i realizowaniu indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych oraz indywidualnych programów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych;
  7. współpraca z przedszkolami, szkołami i placówkami w określaniu niezbędnych
    do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich
    ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dzieci niepełnosprawnych;
  8. udzielanie nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych, specjalistom pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych;
  9. podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
  10. prowadzenie edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego wśród dzieci
    i młodzieży, rodziców i nauczycieli;
  11. udzielanie, we współpracy z placówkami doskonalenia nauczycieli i bibliotekami pedagogicznymi, wsparcia merytorycznego nauczycielom, wychowawcom grup wychowawczych i specjalistom;
  12. wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek, które polega na zaplanowaniu
    i przeprowadzeniu działań mających na celu poprawę jakości pracy przedszkola, szkoły lub placówki w zakresie:
    1. wynikającym z kierunków realizacji przez kuratorów oświaty polityki oświatowej państwa, ustalanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania zgodnie z art. 60 ust. 3 pkt 2 ustawy Prawo oświatowe, oraz wprowadzanych zmian w systemie oświaty,
    2. wymagań stawianych wobec przedszkoli, szkół i placówek, których wypełnianie jest badane przez organy sprawujące nadzór pedagogiczny w procesie ewaluacji zewnętrznej,
    3. realizacji podstaw programowych,
    4. rozpoznawania potrzeb dzieci i młodzieży oraz indywidualizacji procesu nauczania i wychowania,
    5. analizy wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego oraz wyników sprawdzianu i egzaminów oraz na ich podstawie zdiagnozowanie potrzeb,
    6. innych potrzeb wskazanych przez przedszkole, szkołę lub placówkę.

Poradnia realizuje zadania poprzez stosowanie różnorodnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, szczególnie przez:

  1. diagnozowanie,
  2. porady i konsultacje,
  3. indywidualne lub grupowe zajęcia terapeutyczne dla dzieci i młodzieży,
  4. terapię rodziny,
  5. grupy wsparcia,
  6. opiniowanie,
  7. prowadzenie mediacji,
  8. interwencję kryzysową,
  9. warsztaty,
  10. wykłady i prelekcje,
  11. udział w spotkaniach nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów,
  12. udział w zebraniach rad pedagogicznych,
  13. działalność profilaktyczną,
  14. działalność informacyjno-szkoleniową,
  15. organizowanie i prowadzenie sieci współpracy i samokształcenia dla nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i specjalistów, którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą w celu doskonalenia swojej pracy, w szczególności poprzez wymianę doświadczeń.

Korzystanie z pomocy poradni jest dobrowolne i nieodpłatne.

Teren działania Poradni: Powiat Krotoszyński 

Podmiot udostępniający informację:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Krotoszynie
odpowiada: Kornelia Czech-Kusicielek
data: 19-05-2021
wytworzył: Kornelia Czech-Kusicielek
data: 19-05-2021
data: 19-05-2021
Dziennik zmian strony

Wszystkie wersje tej strony:

W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.

  • 19-05-2021 - Edycja treści
  • 25-04-2017 - Utworzenie treści

Statystyka odsłon tej strony:

Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 142